Zakończyła się akcja #WarszawaOddycha

31 października zakończyła się akcja społeczna firm Blaupunkt i Airly, której celem było zwiększenie społecznej świadomości na temat jakości powietrza. W akcji udział wzięło 20 przedszkoli aglomeracji warszawskiej, którym przekazano oczyszczacze powietrza Lavender oraz sensory smogu Airly. W ramach #WarszawaOddycha przeprowadzono zajęcia edukacyjne dla 462 dzieci.

Dzięki akcji 1687 dzieci oddycha oczyszczonym powietrzem wewnątrz budynków przedszkoli, a rodzice i opiekunowie mają do dyspozycji system monitorowania jakości powietrza na zewnątrz. Dzięki platformie monitorującej zanieczyszczenia będzie można wybrać najlepszą porę na spacer z dziećmi i w ten sam sposób ochronić przedszkolaków przed szkodliwym działaniem smogu.

Inicjatywę wsparły również władze samorządowe m.in. Wydziały Oświaty i Wychowania dzielnic Bielany, Praga, Rembertów oraz Wydziały Ochrony Środowiska gimn Nowy Dwór Mazowiecki i Izabelin, dostrzegając, jak duże znaczenie dla społeczności lokalnej ma profilaktyka czystego powietrza oraz czujnik smogu w najbliższej okolicy.

Celem zajęć edukacyjnych przeprowadzonych w przedszkolach było budowanie świadomości na temat zanieczyszczeń i uczenie nawyku dbania o środowisko naturalne. Dzieci z pomocą prowadzących odpowiadały na pytania „Dlaczego człowiek potrzebuje czystego powietrza?” czy „Jak możemy dbać o powietrze wokół nas?”. Biorąc udział w ćwiczeniach z planszami, dzieci dowiedziały się, jakie czynniki powodowane przez człowieka przyczyniają się do zanieczyszczenia powietrza oraz jak można temu przeciwdziałać. Podczas zabawy „Zdrowe i chore płuca” za pomocą czystej i brudnej gąbki zobrazowano, co się dzieje, gdy wdycha się smog. Na koniec dzieci wykonały prace zatytułowane „Warszawa oddycha czystym powietrzem”. Uczestnicy zajęć otrzymali odznaki i zostali strażnikami czystego powietrza.

Airly tworzy profesjonalny system monitorujący jakość powietrza w naszym kraju. Jest największym producentem czujników smogu w Polsce, z siecią liczącą blisko 500 sensorów.

Blaupunkt dostarcza technologie rozwiązań klimatyzacyjnych, osuszania i oczyszczania powietrza, które od 2012 roku są dynamicznie rozwijającym się segmentem marki. Firma obecnie dystrybuuje swoje urządzenia w ponad dziesięciu krajach Europy.

Patronat nad #WarszawaOddycha objął Warszawski Alarm Smogowy. W akcję włączyły się również drukarnia Megraf oraz producent ekologicznych opakowań Can Pack, którzy bezpłatnie dostarczają wsparcie reklamowe na potrzeby kampanii.

Leave a comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *