Wystartowała akcja #WarszawaOddycha

12 października rozpoczęła się akcja społeczna firm Blaupunkt i Airly, której celem jest zwiększenie społecznej świadomości na temat jakości powietrza. W przedszkolu „Konradek” na warszawskiej Białołęce zamontowano czujnik smogu i przekazano oczyszczacz powietrza Lavender. Odbyły się również zajęcia edukacyjne dla dzieci, budujące świadomość na temat zanieczyszczeń i uczące nawyku dbania o środowisko naturalne.

Podczas zajęć edukacyjnych dzieci z pomocą prowadzących odpowiadały na pytania „Dlaczego człowiek potrzebuje czystego powietrza?” czy „Jak możemy dbać o powietrze wokół nas?”. Biorąc udział w ćwiczeniach z planszami, dzieci dowiedziały się, jakie czynniki powodowane przez człowieka przyczyniają się do zanieczyszczenia powietrza oraz jak można temu przeciwdziałać. Podczas zabawy „Zdrowe i chore płuca” za pomocą czystej i brudnej gąbki zobrazowano, co się dzieje, gdy wdycha się smog. Na koniec dzieci wykonały prace zatytułowane „Warszawa oddycha czystym powietrzem”. Uczestnicy zajęć otrzymali odznaki i zostali strażnikami czystego powietrza.

Oczyszczacz powietrza, który przekazano przedszkolu, pozwoli, aby w sezonie smogowym dzieci przebywały w czystym i dobrym dla ich zdrowia powietrzu. Czujnik smogu umieszczony przy przedszkolu pozwoli opiekunom dzieci na sprawdzanie stanu powietrza. Dzięki platformie monitorującej zanieczyszczenia powietrza (map.airly.eu) będzie można wybrać najlepszą porę na spacer z dziećmi i w ten sam sposób ochronić przedszkolaków przed szkodliwym działaniem smogu.

Airly tworzy profesjonalny system monitorujący jakość powietrza w naszym kraju. Jest największym producentem czujników smogu w Polsce, z siecią liczącą blisko 500 sensorów.

Blaupunkt dostarcza technologie rozwiązań klimatyzacyjnych, osuszania i oczyszczania powietrza, które od 2012 roku są dynamicznie rozwijającym się segmentem marki. Firma obecnie dystrybuuje swoje urządzenia w ponad dziesięciu krajach Europy.

Patronat nad #WarszawaOddycha objął Warszawski Alarm Smogowy. W akcję włączyły się również drukarnia Megraf oraz producent ekologicznych opakowań Can Pack, którzy bezpłatnie dostarczają wsparcie reklamowe na potrzeby kampanii.

DSC00327

DSC00321

DSC00227

Leave a comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *